Zjistěte, jaké projekty realizujeme - dočtěte se podrobnosti o Erasmu+, IROPu, Šablonách, Ekoškole a O2 grantu.
Projekty v této sekci jsou realizovány za finanční podpory programu Erasmus+ Evropské unie.
Číslo projektu: 2024-1-CZ01-KA121-SCH-000205351
Doba trvání projektu: 1. 6. 2024 do 31. 8. 2025
Z grantu spolufinancujeme účast učitelů na kurzech (tematika well-being a psychohygiena) a stínování, dva skupinové výjezdy studentů (8. třída a třída G3) a individuální dlouhodobý výjezd jednoho studenta gymnázia.
Číslo projektu: 2023-1-CZ01-KA121-SCH-000129739
Doba trvání projektu: 1. 6. 2023 do 31. 8. 2024, prodloužen do 31. 5. 2025
Z grantu spolufinancujeme účast učitelů na kurzech (tematika well-being a psychohygiena) a stínování a individuální dlouhodobé a krátkodobé výjezdy gymnaziálních studentů.
Na odborné kurzy (Courses and training) v zahraničí vyjelo celkem 16 kolegů ze všech částí školy (MŠ, ZŠ i SŠ). Účastnili jsme se vzdělávacích programů organizovaných například Smart Teachers Play More (Island), Sistema Practices s.l. (Španělsko), Teacher Academy Ireland (Irsko) nebo European Academy of Creativity (Itálie, Španělsko). Témata kurzů se zaměřovala především na well-being učitelů, psychohygienu a inovativní formy výuky. Účastníci díky absolvování kurzů začali ve výuce využívat např. dechová cvičení, herní prvky nebo techniky mindfulness; během kurzů zároveň reflektovali rovnováhu mezi osobním a profesním životem. Získané poznatky se promítly nejen do kvality výuky, ale také do týmové spolupráce a vnitřní kultury školy.
5 učitelů se v rámci tří výjezdů zúčastnilo stínování (job-shadowing) v inspirativních zahraničních školách: Suvemäe TKG (Tallinn, Estonsko), Cirkevná základná škola Narnia (Bratislava, Slovensko) a Bernadotteskolen (Kodaň, Dánsko). Součástí programu návštěvy byla účast na hodinách, rozhovory s učiteli, žáky a se členy vedení, pozorování demokratických principů ve výuce a školní kultuře. Zvlášť inspirativní byly zkušenosti s celoškolními sněmy, komunitním učením a otevřeným fyzickým i psychologickým prostředím školy. Učitelé si odnesli nové impulzy pro posilování samosprávy žáků a zapojování studentů do řízení školního života.
Na třítýdenní krátkodobý pobyt (Short-term learning mobility of pupils) na partnerskou školu Istituto Ettore Molinari v Miláně (Itálie) vyjeli dva studenti třídy G3. Během pobytu se zúčastnili výuky, kulturního programu i každodenního života v hostitelských rodinách. Studenti si rozšířili jazykové kompetence, posílili samostatnost a získali nové kulturní podněty. Oba uvedli, že jim pobyt pomohl zvýšit sebevědomí v cizojazyčné komunikaci a schopnost adaptovat se na nové prostředí. Studentka třídy G2 absolvovala čtyřměsíční dlouhodobý pobyt (Long-term learning mobility of pupils) na švédskojazyčném gymnáziu Gymnasiet Lärkan v Helsinkách (Finsko). Kromě účasti ve výuce měla příležitost poznávat kulturu a školní systém hostitelské země, rozvíjet jazykové dovednosti a pracovat na vlastním tvůrčím projektu – dokumentárním filmu o Finsku. Velkým přínosem byla nejen jazyková a akademická zkušenost, ale i výrazný osobnostní rozvoj v oblasti samostatnosti, mezikulturní komunikace a sebereflexe.
Zahraniční aktivity realizované v rámci projektu přinesly naší škole řadu cenných impulzů. Největším přínosem byla celková obnova profesní motivace pedagogického týmu, posílení kompetencí v oblasti well-beingu a práce s klimatem třídy a školy, a získání konkrétních nástrojů pro podporu duševního zdraví dětí i dospělých. Účastníci si odnesli inspiraci pro zavádění demokratických principů do života školy, efektivnější plánování času a větší důraz na sebereflexi a psychohygienu. Dlouhodobá a krátkodobé mobility žáků posílily jazykové a interkulturní dovednosti studentů, rozvinuly jejich samostatnost a schopnost přizpůsobit se novému prostředí. Získané poznatky a zkušenosti mají přímý dopad na kvalitu výuky, vztahy ve třídách a celkovou atmosféru školy.
Číslo projektu: 2022-1-CZ01-KA121-SCH-000060727
Doba trvání projektu: 1. 6. 2022 do 31. 8. 2023, prodloužen do 31. 5. 2024
Z grantu spolufinancujeme týdenní studijní pobyty, kterých se ve školním roce 2022/2023 účastní třídy G2 a G4, ve školním roce 2023/2024 potom 8. třída, 9. třída a třída G4. Projektu se zúčastnilo celkem 84 studentů 2. stupně ZŠ a gymnaziálních tříd s doprovodem.
V rámci tohoto grantu spolupracujeme s následujícími partnerskými školami: Gymnasiet Lärkan ve finských Helsinkách, Bernadotteskolen v dánské Kodani a Couven Gymnasium v německých Cáchách. Zaměřovali jsme se především na rozvoj týmové spolupráce a komunikace v cizím jazyce. Pracovali jsme s různorodými tématy, např. s tématem evropské spolupráce a integrace nebo dalšího profesní a studijní směřování po ukončení střední školy.
Číslo projektu: 2021-1-AT01-KA220-SCH-000023768
Doba trvání projektu: 1. 11. 2021 – 1. 5. 2024, prodloužen do 30. 9. 2024
Projekt je zaměřený na přípravu výukových materiálů do hodin matematiky, se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem. Na projektu spolupracujeme se 6 partnerskými institucemi - univerzitami a základními a středními školami z Rakouska, Řecka a Itálie. Z České republiky se projektu účastní také Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy. Výstupy projektu budou dostupné na této webové stránce.
Číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA101-077293
Doba trvání projektu: 1. 11. 2020 – 31. 10. 2022, prodloužen do 31. 10. 2023
Projekt je zaměřený na další vzdělávání pedagogických pracovníků základní školy a gymnázia formou účasti na odborných kurzech a stínování na partnerských školách v zahraničí. V průběhu školního roku 2020/2021 a 2021/2022 navštívíme postupně 10 partnerských škol v 8 evropských zemí a zúčastníme se 23 odborných kurzů.
Číslo projektu: 2019-1-CZ01-KA101-060507
Doba trvání projektu: 1. 9. 2019 – 31. 8. 2021 (prodlouženo do 31. 8. 2022)
Projekt je zaměřený na další vzdělávání pedagogických pracovníků mateřské školy, základní školy, gymnázia a pedagogicko-psychologické poradny formou účasti na odborných kurzech a stínování na partnerských školách v zahraničí. V průběhu školního roku 2019/2020, 2020/2021 a 2021/2022 jsme navštívili 9 partnerských škol v 8 evropských zemí a zúčastnili jsme se 18 odborných kurzů.
Číslo projektu: 2018-1-CZ01-KA101-047177
Doba trvání projektu: 1. 9. 2018 – 31. 8. 2020
Projekt je zaměřený na další vzdělávání pedagogických pracovníků základní školy a gymnázia formou účasti na odborných kurzech a stínování na partnerských školách v zahraničí. V průběhu školního roku 2018/2019 a 2019/2020 jsme navštívili 8 partnerských škol v 6 evropských zemí a zúčastníme se 11 odborných kurzů.
Číslo projektu: 2017-1-ES01-KA219-038330_3
Doba trvání projektu: 1. 9. 2017 – 31. 8. 2019
Vybraní studenti gymnázia a jejich učitelé se ve školním roce 2017/2018
a 2018/2019 zúčastnili mezinárodního projektu ve spolupráci s partnerskými školami Amerlinggymnasium ve Vídni, IES Galileo Galilei v Madridu a Porta Mosana College v Maastrichtu.
Výstupy z projektu (plány hodin, studentské plakáty a videa) naleznete pod tímto odkazem.
Žáci 1. stupně se účastní několika mezinárodních projektů v rámci eTwinning: Komunity evropských škol, během nichž si např. vyměňují přání a informace o tradicích spojených s významnými svátky.
Na 2. stupni je hlavní mezinárodní aktivitou účast na výměnném projektu, který se koná ve spolupráci s partnerskými školami, např. Amerlinggymnasium ve Vídni, Bernadotteskolen v Kodani nebo Couven Gymnasium v Cáchách.
Na gymnáziu se studenti účastní výměnných projektů s partnerskými školami Gymnasiet Lärkan v Helsinkách nebo Couven Gymnasium v Cáchách.
Vybraní studenti gymnázia se účastní konferencí European Youth Parliament, během kterých diskutují o aktuálních evropských tématech s vrstevníky z České republiky a dalších evropských zemí.
Naše škola je přípravným centrem Cambridge English Exams. Zejména gymnaziální studenty připravujeme na zkoušce Cambridge First and Cambridge Advanced - dle jejich zájmu.
V rámci programu Ekoškola studenti, učitelé i rodiče a přátelé školy proměňují školu v příjemnější, demokratičtější a přírodě bližší místo k životu. Hlavním cílem programu je zlepšit prostředí ve škole a jejím okolí a celkově snížit dopad našeho jednání a provozu školy na životní prostředí. Ekoškola je mezinárodní program, který je v České republice koordinován vzdělávacím centrem TEREZA.
Chcete se podílet na aktivitách a rozhodování o dění v naší škole? Kontaktujte koordinátorku projektu Milenu Pouchovou a přidejte se do našeho ekotýmu.
Lesní třída naší mateřské školy se zapojuje do aktivit Asociace lesních mateřských škol.
Číslo projektu: CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0011392
Doba trvání projektu: 1. 1. 2020 - 31. 8. 2020
Cílem projektu je zkvalitnit a zatraktivnit výuku na ZŠ da Vinci prostřednictvím práce s digitálními technologiemi ve vazbě na trh práce a motivovat žáky ke studiu technických oborů. Realizací projektu byly vybaveny 2 odborné učebny ZŠ – učebna digitální gramotnosti a učebna digitálních technologií.
Číslo projektu: CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0006665
Doba trvání projektu: 1. 3. 2018 - 30. 9. 2018
Realizací projektu jsou vybaveny 2 odborné učebny ZŠ (učebna přírodopisu, učebna chemie a fyziky). Odborné učebny byly vybrány ve vazbě na klíčové kompetence, kterými jsou zejména přírodní vědy, technické obory a práce s digitálními technologiemi. Cílem projektu je zkvalitnit a zatraktivnit výuku přírodovědných a technických oborů a práci s digitálními technologiemi ve vazbě na trh práce.
Číslo projektu: CZ.02.02.03/00/22_003/0003479
Doba trvání projektu: 1. 3. 2023 – 28. 2. 2025
Cílem projektu je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky.
Číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0006804
Doba trvání projektu: 1. 5. 2023 – 30. 4. 2025
Cílem projektu je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky.
Číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0019496
Doba trvání projektu: 1. 3. 2021 - 28. 2. 2023
Cílem projektu je podpora společného vzdělávání dětí v prostředí českého školství, a to prostřednictvím personální podpory a podpory na vzdělávání pedagogických pracovníků v MŠ a ZŠ da Vinci. Dalším cílem je zvýšení znalostí pedagogických pracovníků školy a podpora dovedností žáků prostřednictvím rozvojových aktivit.
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0012273
Doba trvání projektu: 1. 3. 2019 – 28. 2. 2021
Cílem projektu je podpora společného vzdělávání dětí v prostředí českého školství, a to prostřednictvím personální podpory a podpory na vzdělávání pedagogických pracovníků v MŠ a ZŠ da Vinci. Dalším cílem je zvýšení znalostí pedagogických pracovníků školy a podpora dovedností žáků prostřednictvím rozvojových aktivit.
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0004820
Doba trvání projektu: 1. 2. 2017 – 31. 1. 2019
Cílem projektu je podpora společného vzdělávání dětí v prostředí českého školství a kariérového poradenství, a to prostřednictvím personální podpory.
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017862
Cílem projektu je zvýšit kvalitu vzdělávání ve Středočeském kraji pomocí zahraničních mobilit pedagogických pracovníků škol a školských poradenských zařízení, zapojení odborníků z praxe do výuky na SŠ, skrze podporu tandemové výuky na SŠ a podporu kariérového poradenství.